Maahanmuuttajatyö

Kristillisen uskon opetus erilaisuudesta ja jokaisen ihmisen ainutlaatuisuudesta on selvä ja yksiselitteinen. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, jokaisen ihmisen.

Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ja yhtä tärkeitä. Jokainen ansaitsee tulla kohdelluksi hyvin. Tämän tulee näkyä kirkkomme työssä käytännön tekoina ja puheina.

”Sinä olet luonut minut, jo äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme ja kiitän sinua siitä.” Ps. 139

Seurakunnassamme elää ja toimii aktiivinen maahanmuuttajien yhteisö osana yhteistä seurakuntaelämää. Haluamme seurakuntana kohdata ja tavoittaa Porissa asuvia maahanmuuttajia ja tarjota heille elävän seurakuntayhteyden kristillisessä seurakunnassa.

Sunnuntain messu kokoaa meidät kaikki yhteen, niin muualta tulleet kuin porilaisetkin. Tämän lisäksi meillä on säännöllistä viikkotoimintaa maahanmuuttajille.

Maahanmuuttajatyössä toimii myös aktiivinen vapaaehtoisten verkosto. Olet lämpimästi tervetullut tähän toimintaan mukaan! Ota yhteyttä lähetys- ja kansainvälisen työn sihteeriin saadaksesi lisätietoja.

Diakoniatyöntekijä
Porin Teljän seurakunta
Esivallankatu 6
28120 Pori

Alueet: Aravien alue, Tiilimäki, 6. osa, Pinomäki, Keskusaukio, Itsenäisyydenkadun parilliset numerot, Tasavallankatu, Äestäjänkatu, Karhukatu.