Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä;

Anne Saarela

Rippikouluvastaava

anne.saarela@evl.fi

Huom! Paikkoja ei jaeta ilmoittautumisjärjestyksessä ja leirikeskusten huonejakojen mukaan on leireillä eri määrä tyttö- ja poikapaikkoja!!

ILMOITTAUTUMINEN

Valitse useita ryhmiä, joihin olet valmis osallistumaan ja varmista, että sinulla on huoltajiesi tiedot käsillä ilmoittautumishetkellä.

Ilmoittautumislomakkeeseen täytät:

• Ryhmätoiveesi (vähintään 4 kpl)
  • Omat tietosi ( toimiva sähköpostiosoite, henkilötunnuksesi )
  • Huoltajiesi tiedot ( kaikkien huoltajien tiedot, sähköpostiosoitteet ja maksajan henkilötunnus )

Kaverikoodi

Kaverikoodi kuuluu sähköiseen ilmoittautumiseen. Kaverikoodin avulla näemme, että haluat kaverisi kanssa samaan ryhmään. Valmistaudu kuitenkin siihen, ettette ehkä yhdessä mahdu ykkösvaihtoehtoryhmäänne!

Huom! Jos syötät kaverikoodin lomakkeen alussa, et saa omaa kaverikoodia. Voit joko antaa tai vastaanottaa kaverikoodin, et molempia.

Näin käytät kaverikoodia:

1. Ilmoittaudu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta.
  2. Kun olet lähettänyt ilmoittautumiskaavakkeesi, ruudulle ilmestyy kaverikoodi.
  3. Anna kaverikoodi kaverillesi. Huom! Voit antaa kaverikoodin vain yhdelle ystävällesi.
  4. Kaverisi ilmoittautuu rippikouluun sähköisen järjestelmän kautta ja syöttää kaverikoodin heti ilmoittautumislomakkeen alussa. Ryhmätoiveenne ovat nyt automaattisesti samat, niitä ei saa enää muuttaa. Jos toiveet olisivat eri ryhmät. koodi välillänne katkeaa.
  5. Pyrimme siihen, että pääsette yhden kaverin kanssa samaan ryhmään (mutta se ei ehkä ole ryhmätoiveidenne ykkösvaihtoehto!).
  6. Nautitte kaverin kanssa rippikoulusta!

Kuulutko toiseen seurakuntaan?

Haluatko Keski-Porin rippikouluun, mutta kuulut johonkin muuhun seurakuntaan?

Ensisijaisesti rippikouluun ilmoittaudutaan omassa seurakunnassa. Voit myös ilmoittautua Keski-Porin seurakunnan rippikouluun sähköisen ilmoittautumisen yhteydessä, vaikka et kuuluisi Keski-Porin seurakuntaan.

Minkälaiseen rippikouluun voin ilmoittautua?

Rippikoulun voi käydä leirinä, kaupunkiriparina tai pienryhmässä. Tavoitteena valinnassa on, että rippikoulusta ei tarvitse selviytyä yli omien voimavarojen, vaan että se olisi ilo ja että nuori saisi olla sellainen kuin on.

Rippikoulu ja sen leirijaksolla olo edellyttää nuorelta (ja vanhemmilta) yhteisiin pelisääntöihin ja hyvään käytökseen sitoutumista ja sitä, että nuori jaksaa olla isossa ryhmässä aamusta iltaan noin viikon (leirin vahvuus on 24 rippikoululaista, yhteensä noin 33 henkilöä).

Kaupunkiripari pidetään kesällä kaupungissa, seurakuntamme nuorisotiloissa Mikonkatu 8:ssa. Ohjelma on paljolti samaa kuin leirillä, mutta kaupunkiriparilla ei olla yötä. Illalla ehtii omiin harrastuksiin ja saa nukkua omassa sängyssä kotona.

Osalle nuorista sopii paremmin jo ehkä koulustakin tuttu pienryhmässä olo ja lyhyempi kokoontumisaika, jossa nuorella on mahdollisuus saada yksilöllisempää huomiota.

Keski-Porissa käy rippikoulun vuonna 2024 noin 200 rippikoululaista. Siksi on selvää, että jokainen ei voi mitenkään päästä juuri siihen ryhmään, johon ensisijaisesti haluaisi. Siksi pyydämmekin teitä miettimään useita vaihtoehtoja ilmoittautumistilannetta varten.

Leirin/ryhmän vaihtamisesta

Jokainen rippikoulu suunnitellaan ja toteutetaan yksilöllisesti. Siksi leirien vaihtaminen ilmoittautumisen ja rippikoulujen alkamisen jälkeen on hankalaa. Täten pyydämmekin sinua, tuleva rippikoululainen, yhdessä vanhempiesi ja kaverisi kanssa miettimään tarkoin eri vaihtoehtoja ja ajankohtia. Muista ottaa huomioon myös harrastuksesi!

Jos kuitenkin pian ilmoittautumisen jälkeen nuori huomaa, että ryhmän olisi parempi olla toinen, vapaita leiripaikkoja voi kysyä soittamalla tai sähköpostitse rippikouluvastaavalta Anne Saarelalta. Tavoitteemme on, että mahdollisimman moni pääsisi haluamalleen leirille!