Nuoret

Terve vaan!

Keski-Porissa tapahtuu taas kaikenlaista –- tule tutustumaan ja etsimään oma suosikkijuttusi!

Toivottavasti sinä, joka kävit rippikoulua viime keväänä ja kesän leireillä, sait mukavan kokemuksen. Sait kokea yhdessäolon tunnetta, opit jotain Jumalan hyvyydestä ja sait uusia ystäviä. Sinä, joka puolestaan palvelit ripareilla isosena tai leiriavustajana, sait toivon mukaan myös hyvän kokemuksen. Toivottavasti meillä on mahdollisuus nähdä teitä kuluvan kouluvuoden aikana Keski-Porin seurakunnan nuorisotyön parissa.

Nuorisotyön parissa me järjestelemme isos- ja leiriavustajakoulutusta. Koulutus antaa sinulle valmiuden johtaa ryhmää leiriläisiä tulevan kesän ripareilla. Ryhmänohjaamisen ohessa pääset tutustumaan syvemmin Raamattuun, opit esiintymistaitoja, opit pitämään leirihartauksia, opit ensiaputaitoja sekä pitämään huolta leirin ohjelman sujumisesta.

Koulutusten ohella seurakuntamme järjestää nuorteniltoja, joissa vietetään yhdessä aikaa mm. alkuhartauden, lautapelien ja yhdessäolon merkeissä.

Tärkeä osa toimintaamme ovat myös erilaiset leirit ja retket. Syksyllä ja keväällä järjestämme leirejä Silokalliolla, keväällä  pidetään Megaviikkis-leiri yhdessä muiden Porin seurakuntien kanssa. Yhdessä teemme retkiä eri kirkollisiin nuorisotapahtumiin, kuten Maata Näkyvissä -festivaaleilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä Turkuun.

Sinulla on mahdollisuus palvella myös kerhonohjaajana erilaisissa varhaisnuorten kerhoissa. Voit päästä vetämään kiinnostuksesi mukaan esimerkiksi sählykerhoa tai kokkauskerhoa.

Muista myös Keski-Porin nuorisotyön Facebook-sivu!

Tervetuloa mukaan!

Toivottavat Mikko Jokinen, Tiina Sampakoski ja Anne Saarela

Katso myös

Nuorisotyönohjaaja