Tanttiselta aloite Käppärän pikkukappelin ulkoasusta

Kirkkovaltuutettu ja Porin yhteisen kirkkoneuvoston jäsen Markku Tanttinen teki tänään keskiviikkona aloitteen Käppärän pikkukappelin ulkoasun korjaamisesta Porin yhteisen kirkkoneuvoston kokouksessa.

Tanttisen mielestä ulkoasussa on sen verran paljon merkkejä rapistumisesta, että asialle pitäisi tehdä jotain. Hänen mukaansa korjaustoimenpiteissä ei myöskään olisi kyse käyttökatkoksista eikä mistään isoista rahasummista, vaan kaikki voitaisiin hoitaa jouhevasti oikeanlaisella ennakkosuunnittelulla.

Konkreettisina korjauskohteina hän mainitsi aloitteessaan muun muassa kappelin kuorin, etuosan holvikaariston seinäpinnan maalit sekä siunaustilaisuuksissa käytettävän, mutta jo naarmuuntuneen katafalkin.

Myös kappelin ulkoseinässä ja sen taustassa on rappauksia pudonnut alas.

Tanttinen on myös Porin ev.lut. seurakuntayhtymän hautausmaavaltuutettu.

2024-04-23 19:13:00.0