Testamenttivaroja viime vuoden lopussa yli 330 000 euroa

Viime vuoden lopussa Porin ev.lut. seurakuntayhtymän lahjoitusrahastoissa oli jaettavia varoja runsaat 333 000 euroa. Vuoden aikana varat vähentyivät 14 800 euroa.

Viime vuodelta lahjoitus- ja testamenttivarojen pääomille maksettiin korkotuloa 3,5 prosenttia, koska markkinakorkotaso nousi vuoden aikana lähes neljän prosentin tasolle.

Jaettavissa olevat lahjoitusvarat lisääntyivät muissa yksiköissä paitsi Noormarkun ja Porin Teljän seurakunnissa. Lahjoitus- ja testamenttivaroja käyttivät Noormarkun, Länsi-Porin, Porin Teljän ja Meri-Porin seurakunnat.

Porin Diakonia ry:n lahjoituksesta jaettavissa olevat varat lisääntyivät 17 800 euroa, koska käyttö oli pienempi kuin lahjoituksen sijoituksesta saama tuotto.

Tavoitteena on, että seurakunnat/yksiköt käyttävät saamiaan lahjoitus- ja testamenttirahoja lahjoittajan toiveiden mukaisesti.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto merkitsi asian tiedoksi keskiviikkoisessa kokouksessaan.

2024-04-23 19:06:00.0