Samu Repo äänestettiin Meri-Porin uudeksi kirkkoherraksi

Meri-Porin seurakuntaneuvosto on hetki sitten päättyneessä kokouksessaan valinnut äänestyksen jälkeen Eurajoen seurakunnan johtavan kappalaisen, teologian maisteri Samu Revon, 46, Meri-Porin uudeksi kirkkoherraksi.

Hän sai äänestyksessä seitsemän, Meri-Porin vs. kirkkoherra Tuija Kruus neljä ja kenttärovasti Timo Waris yhden äänen ja tuli näin valituksi jo ensimmäisellä kierroksella.

Valinnassa käytettiin apuna myös soveltuvuustestejä.

Helsingissä syntynyt Repo on aikanaan työskennellyt Länsi-Porissa ja Noormarkussa seurakuntapastorina yhteensä yli kymmenen vuoden ajan. Hän on myös kuntaliitoksen myötä lakkautetun Luvian seurakunnan entinen kirkkoherra.

Mainitun kolmen ehdokkaan lisäksi Meri-Porin kirkkoherraksi olivat ehdolla Keski-Porin kappalainen Pasi Virta ja Rauman seurakuntapastori Ilkka Riihimäki.

Tue Jun 22 19:19:00 EEST 2021