Piispakisan finalistien paneeli järjestetään sittenkin Porissa

Päinvastoin kuin aiemmin on ilmoitettu, Turun arkkihiippakunnan vaalin ensimmäisellä kierroksella kahden eniten ääniä saaneiden hiippakuntadekaani Mari Leppäsen, 42, ja Turun Mikaelinseurakunnan kirkkoherran Jouni Lehikoisen, 59, välinen vaalikeskustelu järjestetään sittenkin myös Porissa.

Tämä tapahtuu Keski-Porin kirkossa ensi maanantaina 23. marraskuuta klo 18.00 alkaen.

Kaikki ovat tervetulleita seuraamaan keskustelua paikan päälle. Keskustelun striimaus on nähtävillä ainakin Satakunnan Kansan ja lisäksi mahdollisesti Keski-Porin sivujen kautta.

Toinen vaalipaneeli on Turun tuomiokirkossa ylihuomenna keskiviikkona 18. marraskuuta klo 18.00 alkaen. Myös tämä keskustelu luonnollisesti striimataan ja sitäkin voi seurata paikan päällä.

Kisa ratkeaa torstaina 3. joulukuuta pidettävässä vaalissa.

Vaalin voittanut tuleva piispa on median tavattavissa kyseisenä päivänä kello 18 Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulissa järjestettävässä tilaisuudessa.

Vaali vahvistetaan 4. joulukuuta tuomiokapitulin istunnossa.

Äänioikeus vaalissa on hiippakunnan papeilla ja lehtoreilla sekä samalla määrällä seurakuntien valitsemia maallikkojäseniä. Äänioikeutettuja on yhteensä 1 191.

2020-11-16 15:37:16.0