Länsi-Porin vaalista oikaisuvaatimus

Saksassa työskentelevä siirtolaispappi Matti Nikkanen on tehnyt oikaisuvaatimuksen muutaman viikon takaisesta Länsi-Porin kirkkoherranvaalista, jossa hän itse oli ehdolla.

Nikkanen on tekemässään oikaisuvaatimuksessa sitä mieltä, että hän on virkaan pätevämpi kuin nyt valittu Meri-Porin vs. kirkkoherra Helena Kuusiranta. Kuusiranta sai vaalissa ensimmäisellä kierroksella kahdeksan ääntä eli yli puolet annetuista äänistä ja tuli näin valituksi, kun taas Nikkanen sai viisi ääntä.

Seurakuntaneuvosto käsittelee oikaisuvaatimuksen ja joko hyväksyy tai hylkää sen. Jos seurakuntaneuvoston päätös on kielteinen, on asianomaisella mahdollisuus valittaa siitä Turun hallinto-oikeuteen. Valituksen tekemiselle on varattu aikaa 30 päivää mahdollisen kielteisen päätöksen jälkeen.

Vt. kirkkoherra Mika Nokelaisen mukaan vielä ei ole täyttä varmuutta siitä, koska Länsi-Porin seurakuntaneuvosto  ehtii ottaa oikaisuvaatimuksen käsittelyyn.

Tue Oct 27 11:37:00 EET 2020