Porin seurakuntayhtymälle siedettävä tulos viime vuodelta

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä selvisi viime vuodesta taloudellisesti pienin kolhuin. Kun viime vuodelle oli budjetoitu tappiota runsaat 750 000 euroa, tuli miinusta lopulta vain 78 000 euron edestä.

Ennakoitua parempi tulos selittyy muutamalla asialla. Toimintatuottoja kertyi peräti 14,4 prosenttia budjetoitua enemmän, koska tuottojen määrä oli yksinkertaisesti arvioitu liian varovaisesti.

Rahoitustuottoja oli budjetoitua enemmän, ja toisaalta henkilöstökulut alittuivat budjetoidusta 5,5 prosentilla. Tämän vastapainona verotulot valtionrahoitus mukaan lukien jäivät noin kolme prosenttia ennakoidusta.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi tilinpäätöksen kokouksessaan keskiviikkona. Seuraavaksi tilinpäätös menee yhteisen kirkkovaltuuston käsittelyyn.

2020-03-25 17:52:34.0