Käppärän investoinnit uuteen käsittelyyn

Porin yhteinen kirkkoneuvosto palautti budjettikokouksessaan keskiviikkona ensi vuoden investointiohjelmaan kaavaillun Käppärän hautausmaan aluevalaistuksen ja kasteluvesijärjestelmän korjauksen uuteen käsittelyyn.

Päätöksen takana on muun muassa pyrkimys saada uutta selvyyttä investoinnin aikatauluun ja jakamiseen muutamalle vuodelle sekä niiden vaikutusta kokonaiskustannusarvioon.

Investointihanke on mahdollista suorittaa kerralla kokonaan tai sitten jopa kolmessa osassa. Osana hankesuunnittelua myös pää- ja sivu-urakat on kilpailutettu.

Kirkkoneuvosto antoi myös kokouksessaan kiinteistöpalveluille luvan uuden monitoimikoneen hankintaan. Koneen hankinta maksaa 124 000 euroa.

Investointiohjelma käsitttää myös muun muassa Hallituskadun hallintoviraston kattoremontin, jonka arvo on 0,3 miljoonaa euroa. Sen suunnittelu on nyt käynnissä.

Keväällä alkavan remontin on määrä kestää koko kesän.

Ensi vuodelle on seurakuntayhtymään suunnitteilla investointeja kaikkiaan 1,56 miljoonan euron edestä.

2019-10-23 17:24:00.0