Reposaaren seurakuntakoti laitettiin myyntiin

Reposaaren noin 400 neliötä käsittävä seurakuntakoti on päätetty laittaa myyntiin.

Meri-Porin seurakuntaneuvosto on merkinnyt myyntiin laittamisen yksimielisesti tiedoksi. Meri-Porin vs. kirkkoherran, seurakuntaneuvoston puheenjohtajan Helena Kuusirannan mukaan tarkoitus on katsoa rauhassa, löytyykö ostajia.

Seurakuntatalo on vähäisessä käytössä, ja sillä on silmämääräisesti arvioiden korjausvelkaa.

Meri-Pori on aktiivisesti suunnitelmiensa mukaan pyrkinyt säästöihin vähentämällä heikolla käytöllä olevia kiinteistöjä.

Kiinteistöpäällikkö Arto Huhtasen mukaan seurakuntayhtymän on helppoa luopua seurakuntakodista, koska siellä ei enää ole seurakunnallisia toimintoja. Nyt paikkaa käyttävät kudontapiiri ja partiolaiset.

–Rakennus voisi soveltua asuinkäyttöön, mutta kellaritiloissa olisi laittamista kosteusongelmien vuoksi, hän arvioi.

Rakennuksen myynti-ilmoitus julkaistaan kuluvan kuun aikana. Pyyntihinta on 50 000 euroa, mutta paikasta voi myös jättää tarjouksen.

2019-10-17 10:21:00.0