Kirkko valmistautumassa ensi vuoden SuomiAreenaan

Kirkkohallituksen, Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulin ja Porin ev.lut. seurakuntayhtymän edustajista koostuva koordinaatiotyöryhmä on jo aloittanut ensi kesän SuomiAreenan valmistelut kirkollisen ohjelman osalta.

Vaikka suunnittelutyö on vasta alussa, näyttää nyt jo selvältä, että kirkon osuus koostuisi samanlaisesta kokonaisuudesta kuin menneenäkin kesänä käsittäen muun muassa Piispan torikahvit, Piispan iltahetket ja paneelin.

Koordinaatiotyöryhmän puheenjohtajaa ei vielä ole nimetty. Ilmeistä kuitenkin on, että puheenjohtajaksi on tulossa Kirkkohallituksen edustaja.

SuomiAreenan ensi vuoden pääteemana on ”Huomisen rakennuspalikat: kestävä kehitys, kansainvälisyys ja lasten unelmat.”

Tapahtuma järjestetään Porissa 13.-17. heinäkuuta 2020. Pääyhteistyökumppaneita ovat Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö Itla ja lastenoikeusjärjestö Plan International Suomi.

Hakuaika tapahtuman järjestäjäksi päättyi elokuun lopussa.

2019-09-10 15:40:00.0