Satakunnan seurakunnat haluavat aluekeskusrekisterin

Satakunnan seurakunnat ovat yksimielisesti lähdössä maakuntaan kaavailtuun seurakuntien yhteiseen aluekeskusrekisterihankkeeseen. Tämä ilmeni 23. toukokuuta Porissa pidetyssä yhteisessä neuvottelukokouksessa.

Tämän jälkeen edessä on lääninrovastien johdolla tehtävä työryhmätyöskentely, joka kestää lokakuulle asti. Marras-joulukuussa edessä on sitten aluekeskusrekisteriä koskevan aiesopimuksen laatiminen ja hyväksyminen.

Ensi vuonna osapuolten on määrä hyväksyä aluekeskusrekisterin perustaminen, ja itse käynnistyksen olisi tarkoitus toteutua vuoden 2022 alusta alkaen.

Aluekeskusrekisterin keskeisenä ideana on koota digitoitujen kirkon jäsenrekisterin tietojen perusteella tuotettavat palvelut, kuten kastettujen kirjaukset, avioliiton esteiden tutkinta ja virkatodistukset.

2019-05-24 15:15:00.0