Huhtala tähtää ehdolle piispanvaaliin

Teljän seurakunnan kirkkoherra, teologian lisensiaatti Kaisa Huhtala on Kotimaa-lehdelle antamassaan haastattelussa kertonut lähtevänsä ehdolle ensi vuonna Turun arkkihiippakunnan uutta piispaa valittaessa.

Nykyinen piispa Kaarlo Kalliala on tuolloin on jäämässä eläkkeelle, minkä hän kertoi viime viikolla Radio Dein haastattelussa. Tarkempaa eläköitymisaikataulua hän ei kuitenkaan suostunut vielä paljastamaan.

Huhtalan mukaan hänen päätökseensä ovat olleet myötävaikuttamassa useilta tahoilta tulleet pyynnöt. Piispana hän haluaisi edistää eri tavalla uskonsa ilmaisevien kristittyjen edellytyksiä toimia samassa kirkossa.

Kaisa Huhtala on toiminut Teljän kirkkoherrana vuodesta 2011. Lisäksi hän on Turun arkkihiippakunnan pappisasessori.

Sun Mar 24 13:17:00 EET 2019