"Urkujen Paganini" konsertoi Noormarkun kirkossa

Konsertti on osa Kalevi Kiviniemen 60-vuotisjuhlakiertuetta.
Kalevi Kiviniemi

Konserttiurkuri Kalevi Kiviniemi lukeutuu maailman huippu-urkureiden terävimpään kärkeen. Hän on viime vuonna konsertoinut maailman ykköspaikoissa, kuten Pariisin Notre Damessa, Leipzigin Gewandhausissa ja Moskovan Tschaikovski-salissa. Kesällä hän on konsertoinut mm. Saksassa, Itävallassa ja Serbiassa. Kiviniemi on pitänyt mestarikursseja niin Suomessa kuin ulkomailla. Lahden kansainvälisen urkuviikon taiteellisena johtajana Kiviniemi toimi yhdentoista vuoden vuoden ajan.

Loistokkaasta kansainvälisestä urastaan huolimatta Kiviniemi pitää aivan yhtä suuressa arvossa konsertteja kotimaassaan, sen pienimmilläkin paikkakunnilla.

– Noormarkku tai Pariisi - samalla vakavuudella on urkupenkille istuuduttava, Kiviniemi kuvailee.

Kiviniemi on tehnyt yli 160 levytystä ja saanut lukuisia levypalkintoja. Vuonna 2009 hän vastaanotti maamme merkittävimmän musiikkipalkinnon, Säveltaiteen valtionpalkinnon. Vuonna 2012 hänet lyötiin ritariksi Chevalier OCM -arvonimellä. Pro Cultura Tavastica et Fennica -mitalin hän vastaanotti vuonna 2014.

Noormarkun konsertin otsikko on "Romantiikan mestareita" ja siinä kuullaan mm. Sibeliuksen teoksia. Kiviniemi on ensimmäisenä maailmassa levyttänyt koko Sibeliuksen urkutuotannon. Lisäksi kuullan ulkomaisten romantiikan merkkisäveltäjien teoksia.  Tämänkaltainen  ohjelmisto  soveltuu  erityisen  hyvin  Noormakun  kirkon  uruille.

Taiteilijan levyjä myynnissä konsertin yhteydessä. Kaikki maksut käteisellä.

Konsertti "ROMANTIIKAN  MESTAREITA"
Sibelius - Liszt - Franck