Teljän seurakunta toivoo malttia surun keskellä

Teljän seurakunta on hyvin järkyttynyt, koska seurakuntaan kuuluvaa nuorta maahanmuuttajataustaista henkilöä epäillään Porin Itäpuistossa viikonloppuna tapahtuneesta henkirikoksesta.

Henkirikoksesta epäilty on myös seurakuntavaaliehdokkaana.

Olemme seurakuntana mukana ajatuksin ja rukouksin sekä uhrin omaisten että kaikkien tapahtumaa koskettaneiden luona ja toivomme heille jaksamista surun keskellä.

Teljän seurakunta on valmis tarjoamaan henkistä ja hengellistä apua kaikille, jotka sitä tämän tapauksen vuoksi tarvitsevat.

Kyseessä on poliisiasia ja viranomaisten tehtävänä on selvittää tapahtunut ja saattaa syyllinen tai syylliset oikeuden eteen.  Seurakunta korostaa, että viranomaisille on annattava rauhassa tehdä oma työnsä.

Teljän seurakunta toivoo tässä tilanteessa malttia suhtautumisessa muihin maahanmuuttajiin.

Kirkon vaalisäännösten mukaan epäillyn seurakuntavaaliehdokkuutta ei voida perua. Vaalilautakunta voi kuitenkin todeta ehdokkaan vaalikelvottomaksi. Tällöin kyseisen henkilön vaalitulos mitätöityy ja annetut äänet menevät listan hyväksi.

2018-09-20 09:43:00.0