Jukka Keskitalo Oulun piispaksi ensimmäisellä vaalikierroksella

Keskiviikkona 15.8. pidetyssä Oulun hiippakunnan piispanvaalissa alustavan ääntenlaskennan jälkeen Kirkkohallituksen kansliapäällikkö Jukka Keskitalo sai yli puolet annetuista äänistä (alustavan tuloksen mukaan 59,4 %) ja tuli suoraan valituksi Oulun seuraavaksi piispaksi.

Piispanvaalin alustavassa tuloslaskennassa äänimäärät jakautuivat kolmen ehdokkaan kesken seuraavasti: Jukka Keskitalo sai yhteensä 597 ääntä, Niilo Pesonen 261 ääntä ja Jukka Hautala 145 ääntä. Vaalin äänestysprosentti oli 88,7 %.

Äänioikeus oli hiippakunnan papeilla sekä samalla määrällä seurakuntien valitsemilla maallikkojäsenillä. Äänioikeutettuja oli yhteensä 1133. Tulokset vahvistetaan torstaina kello 14 alkavassa tuomiokapitulin istunnossa.

Wed Aug 15 14:55:00 EEST 2018