Julkisivun saumaukset vielä edessä Pomarkun uudessa kirkossa

Vaikka Pomarkun uuden kirkon monikäyttöisyysremontti on nyt valmis, on julkisivujen saumojen rakenteellinen kunto paikoin arvioitua huonompi.

Kiinteistöpalveluiden tekemän selvityksen mukaan aiemmissa kunnostuksissa käytetyt työtavat eivät ole osoittautuneet kestäviksi, joten tältä osin tilannetta tulee arvioida uudelleen. Saumojen kunnon ja vaurioiden laajuuden selvittämiseksi tulee tehdä tarkempi kuntotutkimus ja siten edelleen tarkempi erikoissuunnitelma vaurioiden korjaamiseksi.

Tämä on kiinteistöpäällikkö Arto Huhtasen mukaan erillinen hanke eikä sen toteuttaminen ole tänä vuonna mahdollinen.

Monikäyttöisyysremonttiin oli alunperin budjetoitu noin 350 000 euroa, mutta lopulta hankkeen kustannukset ovat ylittämässä 400 000 euron rajan. Kirkkohallituksen myöntämää avustusta summasta oli 44 550 euroa.

Pääurakoitsijana toimi karvialainen Marko Mustajärvi Oy ja sähköurakoitsijana Sähkö ja tekniikka Lohiranta Oy.

Yhteinen kirkkoneuvosto merkitsee remontin loppuraportin tiedoksi keskiviikkoisessa kokouksessaan.

2022-09-28 18:58:19.0