Äänestäminen seurakuntavaaleissa 2022

Kaikissa Porin viidessä seurakunnassa järjestetään kahdet vaalit; yhteisen kirkkovaltuuston sekä paikallisen seurakuntaneuvoston vaali

Kirkkovaltuuston äänestyslippu on valkoinen.valkoinen äänestyslippu

Seurakuntaneuvoston äänestyslippu on oranssipranssi äänestyslippu

•  Ennakkoäänestys on ajalla 8.–12.11.2022seurakuntavaalit 2022 tunnus

•  Varsinainen vaalipäivä on 20.11.2022

•  Ennakkoäänestysviikolla
voit antaa äänesi missä tahansa äänestyspaikassa.

•  Vaalipäivänä
voi äänestää vain oman seurakunnan äänestyspaikassa.

Tai voit katsoa kaikki äänestyspaikat kerralla allaolevasta linkistä:

Kaikki seurakuntavaalien äänestyspaikat Porissa: ennakkoäänestys ja varsinainen vaalipäiväLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf).

Mihin seurakuntaan kuulun?

Katso kartastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalikeräyksellä apua humanitäärisiin kohteisiin

Näidenkin seurakuntavaalien yhteydessä toteutetaan seurakuntavaalikeräys.

Keräys toteutetaan yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavun, Kirkkopalvelujen Kotimaanavun, Suomen Lähetysseuran ja Suomen Pipliaseuran kanssa. Varoja kerätään konfliktien ja kriisien uhrien tukemiseen kansainvälisesti ja Suomessa.

Kirkon Ulkomaanavun keräysvarat ohjataan katastrofirahastoon, jonka avulla KUA toimittaa hätäapua erilaisista katastrofeista kärsiville ihmisille ja vastaa pitkäkestoisiin humanitaarisiin tarpeisiin maailmanlaajuisesti.

Kotimaanavun keräysvaroilla autetaan kriisin uhreja ja vähävaraisia Suomessa yhteistyössä paikallisseurakuntien diakoniatyön kautta.
Suomen Lähetysseuran keräysvarat ohjataan jälleenrakennukseen ja ihmisten elinolosuhteiden varmistamiseen kriisien koettelemilla alueilla. Erityisesti panostetaan ruokaturvan varmistamiseen ja ilmastonmuutoksen vaikutusten torjuntaan.

Suomen Pipliaseuran keräysvarat ohjataan Pipliaseuran Lähi-idässä tehtävään lapsityöhön. Sovussa eläminen, anteeksiantaminen ja rakkaus ovat arvoja, joita Pipliaseurojen lastenmateriaalit ja -tapahtumat opettavat uudelle sukupolvelle konfliktien keskellä.

Tavat lahjoittaa

•  Lähetä tekstiviesti: DIAKONIA numeroon 16499 (viestin hinta 15€)

•  Lahjoita MobilePaylla numeroon 2517

•  Tilisiirto: FI68 3131 3001 2553 55 viesti: seurakuntavaalikeräys