Seurakuntien budjetteja uuteen valmisteluun Porissa

Porin yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan keskiviikkona seurakuntayhtymän ensi vuoden budjetin käsittelyn yhteydessä lähettää Keski-Porin ja Länsi-Porin seurakuntien ja kiinteistöpalveluiden budjetit uudelleen valmisteltaviksi, koska ne ovat ylittäneet keväällä asetetut raamit.

Nettoylitykset ovat yhteensä -156 500 euroa. Ensi vuoden budjetin loppusumma on -448 000 euroa. Kevään kehysvalmisteluissa budjettiraamista leikattiin kaikilta pois 2,3 prosenttia.

Verotulojen määräksi on ensi vuoden osalta arvioitu hieman yli 14 miljoonaa euroa, mikä on noin puoli miljoonaa vähemmän kuin mitä kuluvalle vuodelle oli budjetoitu.

Samalla kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se vahvistaisi ensi vuoden tuloveroprosentiksi 1,50:n.

2019-09-18 19:51:00.0