Kirkko-ooppera

Olli Kortekankaan kirkko-oopperan Ende und Beginn kantaesityksiä:

• Uudessakaupungissa 11.8.2021 avaten Rauhan Symposiumin 300 -vuotisjuhlallisuudet
  • sekä Teljän kirkossa 15. 8. klo 20 ( Suvi-illan Sävelhartaus -konserttisarjassa)
  • Maanantain 16.8. klo 13 koululaisnäytös on jouduttu perumaan pandemian vuoksi.

Ooppera on sävelletty solistille, tanssijalle, kamariyhtyeelle (klarinetti, sello, piano) ja urkurille. Teoksen koreografiasta samoin kuin ohjauksesta vastaa Minna Tervamäki. Esitys tulee olemaan todella monitaiteellinen ja vaikuttava elämys. Esityksen muusikkoina ovat: Nicholas Söderlund, basso; Kari Vuola, urut; Tuulia Ylönen, klarinetti; Marko Ylönen, sello sekä Jukka Nykänen, piano ja musiikin johto. Monologioopperan esityskieliä ovat sekä suomi että saksa, ja koko oopperan kesto on noin 60 min.

Lippuja kirkko-oopperaan voi ostaa lippu.fi -sivujen kautta. Lippujen hinta on 25 € + lippupalvelumaksu 2,5 €

OSTA SU 15.8. LIPUT TÄSTÄLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Oopperaan voi ostaa lippuja myös sunnuntaina 15.8. Teljän kirkon ovelta ennen oopperan alkua.
Lippuja myydään turvavälit huomioiden, koronarajoisten mukaisesti.

Oopperaa edelsi neljän luennon sarja

- oheiset videolinkit luennoista ovat tallenteita keväältä 2021.

Sydämen puhetta sydämelle

Olli KortekangasLinkki avautuu uudessa välilehdessä, säveltäjä. Näkökulmia ihmisäänelle säveltämiseen ja Ende und Beginn -oopperaan

Hyvyyden voimat ja pahan suuret naamiaiset

Tomi KarttunenLinkki avautuu uudessa välilehdessä, johtava asiantuntija, dosentti. Dietrich Bonhoefferin analyysi Hitlerin Saksan noususta ja vastarinnan perusteista

Voiko historiasta oppia mitään?

Elina SanaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, tietokirjailija.

Hitlerismin vetovoima ja vastarinnan vaikeus

Markku JokisipiläLinkki avautuu uudessa välilehdessä, historiantutkija, apulaisprofessori, Turun yliopisto.

Kirkko-oopperan taitettu mainos