Toivon ja rukouksen seurakunta

Länsi-Porin Toivon ja rukouksen seurakunta 2022-2026 -strategian lähtökohtana on kokonaiskirkon yhteinen Ovet auki -strategia.

Ovet auki -strategia:

• Kirkon yhteisiä arvoja ovat Usko, toivo ja rakkaus (1 Kor 13:3). Uskon kautta syntyvä yhteys Jumalaan luo kristityn ja seurakunnan elämään perustan. Toivon taustalla on Jeesuksen lupaus Jumalan oikeudenmukaisuudesta, huolenpidosta ja iankaikkisesta elämästä. Rakkaus merkitsee lähimmäisistä välittämistä aina ja kaikkialla.

• Kirkon yhteinen perustehtävä eli missio on edistää Jumalan valtakuntaa ja julistaa Jeesusta Kristusta maailman pelastajana. Se on kirkon olemassaolon perimmäinen syy. Perustehtävä ohjaa kaikkea kirkon elämää ja toimintaa, ja sen tulisi olla myös jokaisen kirkon jäsenen tapa elää. Kirkon tehtävänä on kutsua ihmisiä Jumalan yhteyteen sekä rohkaista välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta. Määritelmän mukaan pelastavan evankeliumin julistus, osallisuus, yhteisvastuu, heikoimpien puolesta puhuminen, sielunhoito, tasa-arvosta ja ihmisarvosta huolehtiminen sekä luomakunnan eheyden vaaliminen kuuluvat yhteen.

Länsi-Porin seurakunnan Toivon ja rukouksen seurakunta 2022-2026 -strategia.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Strategian kuvituskuva