Väinölän kirkko

Kesäinen ilmakuva Väinölän kirkosta

0400 309 842 Vahtimestari

0447 309 666 Varaukset

Kirkkosali 160 henkilölle, srk-sali 64 henkilölle.

Tilatiedot

Tiloissa on esteetön kulku. Kerrosten välillä pääsee liikkumaan hissillä. Aulassa on esteetön vessa, jossa on lastenhoitopöytä. Kirkkosalin vieressä on vessa ja kellarikerroksessa on kolme vessaa. Siirrettävän datatykin voi varata käyttöön tilaisuuksiin seurakuntatoimiston kautta.

Varusteet kirkkosalissa:

• istumapaikat 160 henkilölle
  • urut (käytöstä sovittava erikseen)
  • kuoroparvi
  • äänentoistojärjestelmä
  • induktiosilmukka
  • mikrofonit (kaulus- ja käsimikrofonit)
  • valkokangas
  • piano voidaan siirtää tarvittaessa seurakuntasalin puolelta

Varusteet seurakuntasalissa:

• istumapaikat 64 henkilölle
  • seitsemän kahdeksanhengen ruokapöytää ja kaksi neljänhengen ruokapöytää (pöydät voidaan jakaa neljänhengen pöydiksi)
  • syöttötuoli
  • kahvi- ja ruokailuvälineet 64 henkilölle
  • tarjoilupöytä
  • tarjoiluastiat
  • pöytäliinat (vain tilauksesta, erillinen veloitus)
  • mehukannut
  • pumpputermokset kahville ja termoskannut vedelle
  • kynttilänjalat ja tuikkualustat
  • piano
  • keittiö, jossa induktioliesi, jääkaappi, astianpesukone, mikro, uuni, kahden pannun kahvinkeitin ja iso kahvinkeitin (2x40 kupillista), vedenkeitin
  • keittiön ja seurakuntasalin välissä on suljettavin ovin varustettu tarjoilutila, johon astiat ja noutopöytä voidaan laittaa valmiiksi tilaisuutta häiritsemättä

Asunto

Väinölän kirkon tiloissa on asunto, joka soveltuu lyhytaikaiseen majoitukseen yhdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle tai pariskunnalle ja kahdelle lapselle. Tilan antamisesta majoituskäyttöön yhtäkkisessä tilanteessa sovitaan diakoniatyöntekijän kanssa.

Väinölän kirkko on osa Porin Teljän seurakuntaa. Väinölän kirkko on valmistunut vuonna 1956. Rakennuksen on suunnitellut arkkitehti Keijo Valli. Talo rakennettiin alkujaan seurakuntataloksi, joten sillä ei ole virallista kirkko-statusta. Väinölän kirkko on peruskorjattu kahteen otteeseen. Vuonna 1985 uusittiin pääasiassa pintarakenteita. Vuonna 2019 valmistuneessa remontissa uusittiin tekniikka ja pintarakenteet. Viimeisimmän remontin yhteydessä rakennukseen tehtiin myös hissi ja tilajakoa muutettiin. Väinölän peruskorjatun kirkon käyttöönottomessua ja avointen ovien päivää vietettiin 27.1.2019.

Väinölän kirkon urut on valmistanut Kangasalan urkutehdas vuonna 1963 (opus 725). Sähköpneumaattisissa uruissa on yksitoista äänikertaa ja yksi kombinaatio.

Väinölän kirkossa pidetään jumalanpalvelus ja pyhäkoulu joka sunnuntai klo 16. Jumalanpalvelukset järjestetään yhteistyössä Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) kanssa.

Väinölän kirkon tiloissa kokoontuu osa seurakunnan kerhoista, piireistä ja kuoroista. Kirkon tiloissa on myös diakoniatyöntekijöiden ajanvaraukselliset vastaanotot sekä asunto. Kirkon kellaritiloissa  partiokolojaan pitävät  Teljän Tuikkeet ja Väinän vartijat. Teljän seurakunnan nuorilla on omat hyvin varustellut tilat Väinölän kirkon kellarikerroksessa.

Kirkon tiloista osaa vuokrataan tilaisuuksien järjestämiseen. Vuokrattavia tiloja ovat kirkkosali ja seurakuntasali. Varaustiedustelut Porin Teljän seurakuntatoimistoon p. 0447 309 666. Tilaa koskevat kysymykset vahtimestarille p. 0400 309 842.

Paikoitus

Kirkon edessä on vinoparkki. Kirkon pihalla on parkkipaikka noin kahdeksalle henkilöautolle.

Kuvia kirkosta

Väinölän kirkko ulkoa

Ulkoa

Kirkkosali

Kirkkosali 160 henkilölle

Seurakuntasali

Seurakuntasali 64 henkilölle

Keittiö

Alakerran kahvio

Kellarin kahvio

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
wc wc

ti 19.3. klo 18.00 -19.00

Iltapala

Tervetuloa iltapalalle Väinölän kirkolle viettämään hetki yhdessä. Mukana Teljän seurakunnan työntekijöitä.
to 21.3. klo 9.00 -10.00

Diakonian aamupalahetki Väinölässä

Virkistävä aamupalatuokio juttuhetken kera.
pe 22.3. klo 20.00

Iltamessu

Tervetuloa iltamessuun Väinölän kirkolle.

Väinölän messu klo 16

Messu joka su klo 16 yhteistyössä Evankeliumiyhdistyksen (SLEY) kanssa. Tervetuloa!
ti 26.3. klo 18.00 -19.00

Iltapala

to 28.3. klo 18.30

Kiirastorstain Messu

Tervetuloa kiirastorstain messuun Väinölän kirkkoon klo 18.30.
pe 29.3. klo 15.00

Kristuksen kuolinhetken hartaus klo 15

Tervetuloa Väinölän kirkkoon pitkänäperjantaina klo 15.

Väinölän messu klo 16