Kirkko on mukana SuomiAreenalla 16.–20.7.2018

Kirkko on mukana myös tämänkertaisella Porin SuomiAreenalla, ja ohjelman teemana on yhteiskuntarauha. Yhteiskuntarauhan vaalimisen merkiksi piispa Kaarlo Kalliala toimittaa keskiviikkona punaisten siunaamisen.
Torstaina järjestetään Sisällissodasta maailman onnellisimmaksi maaksi? -paneeli, jossa pohditaan, millaista roolia uskonto, arvot ja moraalikäsitykset ovat näytelleet itsenäistyneen Suomen historiassa.
                    Piispan iltahetki -tilaisuuksissa piispat keskustelevat ajankohtaisista aiheista mielenkiintoisten vieraiden kanssa. Seurakuntavaaliteltalla voi tutustua omiin vaikuttamismahdollisuuksiin.
Piispojen iltahetkissä keskustellaan ilmastonmuutoksesta, turvallisuudesta, ehdottomuudesta ja politiikan kivuista
Keski-Porin kirkossa kuullaan maanantaista torstaihin joka ilta keskustelu ajankohtaisista asioista. Maanantai-iltana klo 20 Kuopion piispa Jari Jolkkonen haastattelee pääministeri Juha Sipilää politiikan iloista ja kivuista.
                      Tiistaina klo 19 Turun arkkihiippakunnan piispa Kaarlo Kalliala ja kirjailija Pauliina Rauhala pohtivat, mistä kumpuaa uskonnollinen ja yhteiskunnallinen ehdottomuuden kulttuuri ja tarvitseeko sitä hyväksyä.
                      Keskiviikkona klo 19 aiheeksi nousee ihmisen ja yhteiskunnan turvallisuus, kun Mikkelin piispa Seppo Häkkisen vieraaksi tulee Kelan pääjohtaja Elli Aaltonen.
                      Elämäntapamme kohtalosta ja mahdollisuuksista keskustelevat torstaina klo 19 arkkipiispa Tapio Luoma ja Maailman ilmatieteen järjestön pääsihteeri Petteri Taalas.
Seurakuntavaaliteltta Kansalaistorilla & Kirkkovene
Minun kirkkoni -seurakuntavaaliteltalla Kansalaistorilla päivystävät mm. paikallisten seurakuntien, Kirkkohallituksen ja Turun tuomiokapitulin edustajat maanantaista perjantaihin. Tule kertomaan, millainen on sinun kirkkosi ja tutustumaan siihen, miten voit vaikuttaa seurakuntavaaleissa.
                     Seurakuntavaaleista on tietoa myös Kirkkoveneessä, joka liikkuu keskustan alueella SuomiAreenan aikana.
Nälkä-valokuvanäyttely, Keski-Porin kirkko
Nuorten valokuvaajien nälkä-aiheisessa valokuvanäyttelyssä nälkää lähestytään kymmenestä eri näkökulmasta. Näyttelyn jokaisella kuvalla on oma tarinansa. Osa teoksista kuvaa nälkää Suomessa, osa ulkomailla.

Mon Jul 16 06:30:00 EEST 2018