Suvivirsi laulattaa Eetunaukiolla kuun loppupuoliskolla

Suvivirsi-tapahtuma kutsuu ihmisiä laulamaan kesäisiä yhteislauluja Eetunaukion lavalle 24. toukokuuta.
Porin Pesäkarhujen toiminnanjohtaja Satu Kojola ja pelaaja Maria Suominen.

Tänä vuonna Porin ev.lut. seurakunnat pyysivät Suvivirsi-tapahtumaan porilaisten urheiluseurojen jäseniä palvelutalojen asukkaiden saattajiksi.

Porin Pesäkarhut vastasi kutsuun myöntävästi saman tien. Myös kolme Porin Ässien pelaajaa saapuu saattajiksi tapahtumaan.

– Haluamme olla tekemässä yhteistä hyvää ja kantamassa omaa yhteiskunnallista vastuutamme. Ikäihmiset ovat ihania, ja heitä pitää arvostaa ehdottomasti, Porin Pesäkarhujen toiminnanjohtaja Satu Kojola kertoo.

Porin Pesäkarhuilta saapuu Suvivirsi-tapahtumaan saattajiksi pelinjohtaja Sami Österlundin lisäksi pelaajat Emilia Linna, Henna Juka, Maria Suominen ja lukkari Minttu Vettenranta.

– Porin Pesäkarhut ovat mukana monenlaisissa tapahtumissa yhteiskumppaneiden kanssa. Nyt olemme ensimmäistä kertaa yhteistyössä seurakunnan kanssa, Kojola kiittelee.

Porin Pesäkarhujen pelaaja Maria Suominen odottaa jo innolla toukokuun lopun tapahtumaa.

– On hienoa, että pääsen pelaamisen lisäksi tekemään hyvää ja osallistumaan tapahtumiin, Suominen hymyilee.

Porin Pesäkarhujen kesäkausi on juuri alkamassa.

– Kausi alkoi virallisesti vieraspelillä keskiviikkona 9. toukokuuta Hyvinkäällä, ja ensimmäinen kotipeli oli perjantaina 11. toukokuuta Porin Erku-Areenalla Jyväskylää vastaan, Satu Kojola kertoo.

Vaikka pesäpallo mielletään kesälajiksi, tekevät pelaajat huippu-urheilijoina kovasti töitä läpi vuoden. Pesäpallo tulee pelaajalle tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.

– Minä suunnittelen päiväni ja viikkoni niin, että pesäpallo on edellä. Sitten tulevat päivätyö Isokarhun Irti Maasta -kiipeilykeskuksessa, ja sen jälkeen kaverit, Suominen miettii.

Porin Pesäkarhut odottavat alkavan kauden olevan hyvä.

– Uskon, että kaudesta tulee vahvempi ja parempi kuin viime vuonna. Pelaajamuutoksia on tapahtunut vähän. On hyvä kun vierellä on tutut henkilöt, Maria Suominen kuvailee.

Porin Pesäkarhut on pelannut pääsarja Superpesiksessä yhtäjaksoisesti vuodesta 1996 lähtien.

– 2000-luvulta meillä on 14 mitalia. Seura on hyvin menestynyt ja joukkue on voitontahtoinen. Odotukset tälle kaudelle on, että olemme mukana mitalipeleissä. Haluamme kirkastaa viime kauden hopean kullaksi, Kojola naurahtaa.

Suvivirsi-tapahtuma to 24.5. klo 14 Eetunaukion lavalla, sateella Keski-Porin kirkossa.

Yhteistilaisuudessa lauletaan kesäisiä lauluja Suvilinnun laulukirjasta. Tilaisuuden avaa ja juontaa pastori Silja-Maaria Kavasto ja Tiia Verho. Tilaisuudessa esilaulajana kuoron kanssa toimii Jaana Lammi kanttori Antti Yrjölän johdolla.

Pidetään Keski-Porin kirkossa, jos sataa.

Tilaisuudessa kerätään kolehti Kirkon Ulkomaanavulle

Kuvateksti: Satu Kojola toimii Porin Pesäkarhujen toiminnanjohtajana neljättä vuotta. Maria Suominen on 22-vuotias porilainen pesäpalloilija. Hän sekä kolme muuta Porin Pesäkarhujen pelaajaa tulevat saattajiksi Suvivirsi-tapahtumaan. (kuva: Vaula Wrang)

2018-05-15 12:10:00.0