Kirkkohallitus päätti: Pomarkku liittyy Poriin

Kirkkohallitus on täysistunnossaan tehnyt myönteisen päätöksen Pomarkun seurakunnan liittymisestä Noormarkun seurakuntaan ja sitä myötä osaksi Porin ev.lut. seurakuntayhtymää ensi vuoden alusta alkaen.

Laajentuvan seurakunnan nimenä on Noormarkun seurakunta.

Pomarkun seurakunnan kirkkoherran virka lakkautetaan kuluvan vuoden lopussa ja viran nykyinen haltija Hannu Anttoora siirretään ensi vuoden alusta alkaen perustettavaan Noormarkun seurakunnan kappalaisen virkaan.

Porin yhteisellä kirkkovaltuustolla ja Pomarkun kirkkovaltuustolla on tämän jälkeen edessään nyt tehtyjen päätösten toimeenpano. Liitosta valmistelleen ohjausryhmän puheenjohtajan, Meri-Porin kirkkoherran Heimo Hietasen mukaan liitosprosessi on ollut hyvähenkinen eikä ongelmia ole esiintynyt.

2018-04-24 15:32:00.0