Toimintayksiköt laatimaan budjettia seurakuntayhtymässä

Porin yhteinen kirkkoneuvosto on antanut yhtymän toimintayksiköille tehtäväksi laatia ensi vuoden tuloarvionsa ja määrärahansa perusteluineen toukokuun loppuun mennessä

Ensi vuoden verotuloarvio on valtionrahoitus mukaan lukien 16,23 miljoonaa euroa. Arviossa on mukana Pomarkun 374 000 euron suuruinen verotuloennuste.

Kirkollisveroprosentti pysyy ennallaan puolessatoista.

Sijoitustuotot pysyvät arvion mukaan ennallaan 300 000 eurossa, mikä on aiempaa tasoa.

Väinölä pysyy

aikataulussa

Väinölän kirkon eteläisessä osassa on menossa olevan peruskorjauksen yhteydessä havaittu noin 200 millimetrin painauma, joka on tapahtunut noin 30 metrin matkalla tasaisesti.

Painauman ajankohtaa ei ole pystytty määrittelemään. Tässä vaiheessa aloitetaan painauman tarkkailu, jotta saadaan selville, onko se pysähtynyt. Jos painuminen jatkuu, voidaan rakennus tukea ulkopuolelta erillisen suunnitelman mukaan.

Itse remontin aikatauluun kallistuma ei kiinteistöpäällikkö Kalevi Lindforsin mukaan vaikuta.

Pori liittyy Kirkko-

musiikkiliittoon

Porin ev.lut. seurakuntayhtymä on yhteisen kirkkoneuvoston päätöksellä liittynyt Suomen Kirkkomusiikkiliittoon.

Jäsenyys mahdollistui sen myötä, kun kaikki yhtymän kuusi seurakuntaa olivat tykönään tehneet Teljää lukuunottamatta myönteisen päätöksen liiton jäsenyydestä.

Suomen Kirkkomusiikkiliiton tehtävänä on ylläpitää ja lisätä kiinnostusta kirkkomusiikkiin koko yhteiskunnassa ja levittää tietoa hengellisen musiikin ilmiöistä ja käytännöistä.

Mäntyluodon

srk-talo myydään

Porin yhteinen kirkkoneuvosto on päättänyt myydä Mäntyluodon seurakuntatalon tarjouksen tehneelle yksityishenkilölle 50 000 euron hintaan.

Tarjous on tehty ehdollisena siten, että tarjoaja saa pankkilainan ja oman asuntonsa myytyä. Tarjous on voimassa toukokuun loppuun saakka.

Mikäli kauppa ei toteudu. seurakuntatalo myydään huutokauppa-com-sivuston kautta 50 000 euron hintaan.

Seurakuntayhtymän kuurojen ja maahanmuuttajien diakoniatyöntekijälle Minna Arolla myönnettiin virkavapaata ajalle 1.8.2018-1.8.2019 lähetystyötä varten.

Aro on lähdössä vuodeksi Mongoliaan kuurojen seurakuntatyöhön.

2018-04-18 17:40:00.0