Sairaalasielunhoidon asema vahvistuu Satakunnassa

Sairaalasieluhoidon kustannusten jako on jatkossa laajemmalla pohjalla kuin tähän asti.
Porilla vapautuu rahallisia resursseja, mutta samalla yhtymä ottaa vastuu Harjavallan psykiatrisen sairaalan sairaalasielunhoidon palveluiden järjestämisestä.

Tämän vastuun on arvioitu ulottuvan aina vuoteen 2021 asti. Silloin Satakunnan sairaanhoitopiiri on suunnitellut keskittävänsä psykiatriset palvelut Satakunnan keskussairaalan yhteyteen.

Näin arvioi Porin yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jari Suvila Satakunnan seurakuntien sairaalasielunhoidosta neuvottelemaa sopimusta.

Tähän asti Porilla on sairaalasielunhoidossa ollut kolme sairaalapastoria. Jatkossa on yksi sairaalasielunhoidon pastori lisää ainakin kuluvan vuoden loppuun, Suvilan mukaan toivottavasti jopa vuoteen 2021 saakka.

Satakunnan seurakunnat ovat kukin vuorollaan hyväksymässä kyseistä yhteistyösopimusta.  Porin ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi sopimuksen maaliskuussa.

2018-04-06 15:16:00.0