Seurakuntayhtymän tilinpäätös yllätti myönteisesti

Porin yhteinen kirkkoneuvosto on hyväksynyt kokouksessaan keskiviikkona viime vuoden tilinpäätöksen, joka oli tappiolla 123 000 euroa.

Tulos oli odotettua parempi, koska toimintavuodelle oli laadittu budjetti, joka oli tappiolla -808 600 euroa.

Ennakoitua paremman tuloksen takaa löytyy useita tekijöitä. Henkilöstökulut jäivät selvästi alle budjetoidun, korvausten ja myynti- ja vuokratuottojen sekä vuokrien kaltaiset toimintatuotot ylittivät odotukset samalla, kun muut kulut jäivät alle lasketun.

Vaaleihin varaudutaan

Toisaalta verotulot jäivät viime vuodesta 3,8 prosenttia. Verotulojen aleneva trendi näkyy kaikkialla maan seurakunnissa.

Kirkkoneuvoston käsittelyn jälkeen tilinpäätös menee tilintarkastajille.

Viime vuoden henkilöstötilinpäätös merkittiin tiedoksi kirkkoneuvostossa. Viime vuonna henkilötyövuosia kertyi 243,8, kun toissavuonna niitä oli 244,4. Luku kattaa kaikki työsuhteet.

Kirkkoneuvosto asetti myös keskusvaalitoimikunnan, johon kuuluvat kirkkoherrat, viestintäpäällikkö ja yhteisen kirkkoneuvoston sihteeri.

Sairaalateologi hakuun

Kirkkoneuvosto myös päätti täyttää määräaikaisen sairaalasielunhoidon virkasuhteen vuoden loppuun saakka. Hakuaika päättyy 20. huhtikuuta. Asemapaikkana on Pori, ja virkaan valittava tekee töitä sekä Porissa että Harjavallassa.

Seurakuntavaalien ilmoituslehdeksi, missä julkaistavaksi säädetyt kuulutukset tai ilmoitukset julkaistaan, yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Satakunnan Kansan.

2018-03-28 18:36:00.0