Piispa Kalliala joutui perumaan tulonsa

Turun arkkihiippakunnan piispa Kaarlo Kalliala ei tuoreimman tiedon mukaan sittenkään pääse juontamaan Porin seurakuntakeskuksen 5. kerroksessa torstai-iltana 23. marraskuuta pidettävää reformaation merkkivuoden keskustelutilaisuutta, jonka aiheina ovat reformaation lisäksi kehitys, rauha, globaalius sekä ihmisoikeudet.

Tieto Kallialan peruutuksesta tuli aivan loppusuoralla. Tilaisuuden juontajana toimii alkuperäisen suunnitelman mukaan kirkkovaltuutettu ja järjestävän työryhmän jäsen Päivi Yli-Kauhaluoma-Nurmi.

Porin ev.lut. seurakuntayhtymää klo 18.00 alkavan tilaisuuden keskustelijoina edustavat Keski-Porin seurakunnan kappalainen Tuija Kruus ja Porin yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Harri Saine.

Ulkopuolisena keskustelijana mukana on Kirkon Ulkomaanavun hallituksen puheenjohtaja, kansainvälinen asiantuntija Tarja Kantola.

Virikepuheenvuoron pitävät heidän lisäkseen Teljän seurakunnan kirkkoherra Kaisa Huhtala, SPR:n Satakunnan piirin toiminnanjohtaja Paula Ilén ja seurakuntayhtymän HTH-päällikkö ja yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jari Suvila.

2017-11-22 08:38:01.0