”Luther – villikarju viinitarhassa”

Luther-näytelmä palaa Teljän kirkolle

Neljä vuotta sitten Porin Teljän kirkolla kantaesityksensä saanut Martti Luther – Villikarju viinitarhassa -näytelmä esitetään loka-marraskuun aikana Teljässä uudelleen.

Luther-näytelmän paluun syynä on menossa oleva Reformaatio 500 –merkkivuosi, jonka yhdeksi teematapahtumakseen Teljän seurakunta on näytelmän nostanut.

Näytökset:

Ensi-ilta su 29.10. klo 16
Ma 30.10. klo 13 ja 19
Ti 31.10. klo 10 ja 19
Ke 1.11. klo 13 ja 19
To 2.11. klo 13 ja 19

Näytöksiin on vapaa pääsy.

Näytelmän pääroolissa Martti Lutherina nähdään Joonas-Petteri Nieminen ja Lutherin vaimona Katharina von Borana Anne Karhu.

Näytelmän käsikirjoituksesta vastaa Harri Raitis, ohjauksesta Matti Mäntylä, koreografiasta Russell Adamson, puvustuksesta ja viittomakielisestä tulkkauksesta Tuula Pulkkinen, lavastuksesta Tuuli Seppälä sekä musiikin sovituksesta Timo Kiiskinen.

Näytelmässä ovat myös mukana omalla panoksellaan Tanssikoulu Liisa Nojosen EK-luokat, Teljän Kamarikuoro kanttori Anne-Marie Grundsténin johtamana sekä Käsikkäin-viittomakuoro Tuula Pulkkisen johtamana.

Näytelmää katsomaan on kaikilla vapaa pääsy. Paikan päällä on mahdollisuus vapaaehtoiseen kolehtiin.

Ryhmiä pyydetään varaamaan paikat etukäteen Teljän seurakunnan seurakuntasihteeriltä numerosta p. 0447  309 666.

Kuvagalleria v. 2013 täysiä saleja keränneestä kirkkonäytelmän kenraaliharjoituksesta löytyy täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Varsinaisissa näytöksissä ei kuvaaja olisi mahtunut juurikaan liikkumaan...

2017-09-20 15:31:01.0