Yhtymälle esitetään nykyistä tuloveroprosenttia

Keskiviikkoiltana 30. elokuuta kokoontunut Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Porin ev.lut. seurakuntayhtymän ensi vuoden tuloveroprosentti pysyisi edelleen nykyisessä 1,50:ssa.

Myös vuosien 2018 ja 2019 tuloveroprosentiksi on yhtymän taloussuunnitelmassa tässä vaiheessa ennakoitu 1,50:aa.

Kirkkoneuvosto myös merkitsi tiedoksi talousarvion toteutuman tammi-kesäkuulta. Verotuloja ja valtionrahoitusta on kesäkuun loppuun mennessä kertynyt yhteensä vajaat 8,6 miljoonaa euroa. Tämä merkitsee sitä, että alkuvuoden toteutuma on 53,1 prosenttia koko vuoden talousarviosta.

Vuoden alkupuoliskolla on tuloja kertynyt 672 000 euroa eli 7,3 prosenttia viime vuoden vastaavaa aikaa vähemmän.

Toteutuma menee edelleen kirkkovaltuuston käsittelyyn.

Talousarviossa on kuluvan vuoden tuloksen loppusummaksi ennakoitu vajaata -809 000 euroa.

Kirkkoneuvosto myös päätti hyväksyä luottotappioiksi kuluvan vuoden tammi-toukokuulta runsaat 11 600 euroa. Koko viime vuoden luottotappioiden määrä oli vajaat 11 500 euroa.

Hallinto-, talous- ja henkilöstöpalveluiden päällikön virkaa hakeneista valittiin kirkkoneuvoston haastateltaviksi viisi henkilöä.

Näistä nimensä julkistettaviksi ovat antaneet Porin ev.lut. seurakuntayhtymän hallintopäällikkö ja yhteisen seurakuntatyön päällikkö, teologian maisteri Jari Suvila, Pori, hallintojohtaja ja hallintotieteiden lisensiaatti Juha Mattila, Isojoki sekä Merikarvian seurakunnan talouspäällikkö ja tradenomi (YAMK) Eeva Uusimäki.

Tulevasta viranhaltijasta päättää aikanaan Porin yhteinen kirkkovaltuusto.

Keskusrekisterin toimistosihteerin virka julistetaan haettavaksi. Hakuaika päättyy 2. lokakuuta.

2017-08-30 18:51:00.0