Kirkko haluaa jatkoa Suomi-Areenalle

Kirkko onnistui Suomi-Areenalla tavoittamaan kansalaisia ja olemaan kuuntelijan ja vastaanottajan roolissaan keskeisellä keskustelufoorumilla, jossa eri elämänalueet ovat edustettuina.
Tätä mieltä on Porin ev.lut. seurakuntayhtymän hallintopäällikkö ja yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jari Suvila, joka oli kirkollista Suomi-Areenaa viimeisen vuoden aikana järjestelleen toimikunnan jäsen.

—Kaikki meni hienosti ja oli tärkeää, että uskon ja elämän kysymyksiä päästiin käsittelemään tuolla tasolla. Kirkon panos otettiin hyvin vastaan.

Suomi-Areenan kirkollisen osuuden järjestelyistä vastasivat kirkkohallitus, tuomiokapituli ja Porin ev.lut. seurakuntayhtymä yhdessä. Kaikista näistä oli työntekijöitä ennakkosuunnittelun lisäksi mukana myös vastuutehtävissä.

Kirkon jatko ensi vuoden Suomi-Areenalla on vakavassa harkinnassa. Suvilasta olisi outoa, jos kirkko jäisi jatkossa pois. Selvää on kuitenkin jo nyt se, ettei kirkko vuoden kuluttua enää ole pääjärjestäjien joukossa.

—Tuomiokapituli on asiassa nyt aloitteentekijän roolissa. Kun kirkkohallitus on jatkossa vetäytymässä enemmän taustalle, saa myös seurakuntayhtymä varautua ottamaan Suomi-Areenan tekemisestä enemmän vastuuta taloudellisten ja tekijäresurssien muodossa, Suvila ennakoi.

2017-08-03 14:58:15.0