Suvi-illan Sävelhartaus käynnistymässä jälleen

Teljän kirkon musiikkitapahtuma järjestetään tänä kesänä 30. kerran.

Vuotuinen Teljän kirkolla pidettävä Suvi-illan Sävelhartaus käynnistyy puolentoista viikon kuluttua sunnuntaina 30. heinäkuuta. Tarjontaa on luvassa viikottain aina sunnuntaihin 3. syyskuuta saakka.

Tapahtuman perustajan, Teljän kanttorin Anne-Marie Grundsténin mukaan Suvi-illan Sävelhartauden nykyinen formaatti on saatu aikaan yrityksen ja erehdyksen kautta. Samoin reviirijako Keski-Porin kirkolla pidettävän Pori Organin kanssa on vakiintunut niin, että kummallakin tapahtumalla on oma aikansa ja ideansa.

Suvi-illan Sävelhartauden ohjelma:

Sunnuntai 30.7. klo 20

On Compassion – musiikkia reformaation ajalta nykypäivään. Candomino-kuoroa johtaa Esko Kallio, Tapio Tiitu, urut.

Sunnuntai 6.8. klo 20.

Suomalaisen pianomusiikin 100 vuotta. Janne Mertanen, piano.

Sunnuntai 13.8. klo 20.

Kosketa minua, Henki! Mikael Heikkilä, marimba ja lyömäsoittimet.

Sunnuntai 20.8. klo 20.

Kesäillan baRokkia. Monica Groop, mezzosopraano, Pauliina Fred, traverso, Aapo Häkkinen, cembalo, Barocco Boreale -yhtye: Kreeta-Maria Kentala & Siiri Virkkala, viulu, Jouko Mansnerus, alttoviulu, Lauri Pulakka, sello.

Sunnuntai 27.8. klo 20.

Saksofonin suuria tunnelmia. Esa Pietilä, tenorisaksofoni. Yhteistyössä Porin Kulttuuriasiainkeskuksen kanssa.

Sunnuntai 3.9.  klo 15.

Musiikkia kuudelta vuosisadalta. (Huom. aika) Varpu Haavisto, viola da gamba, Kari Vuola, urut.

Wed Jul 19 12:36:00 EEST 2017