Porin seurakuntayhtymä valmistautuu liitosneuvotteluihin

Siikaisten seurakunta on lähdössä liitoskeskusteluihin sekä Porin ev.lut. seurakuntayhtymän että Kankaanpään seurakunnan kanssa Siikaisten kirkkoneuvoston taannoin tekemän päätöksen mukaisesti.

Pomarkun seurakunta puolestaan on aloittamassa viralliset liitosneuvottelut Porin kanssa. Samalla alkavat seurakuntaliitosneuvottelut Lavian ja Noormarkun seurakuntien kanssa.

Liittymislinjaukset annettiin tiedoksi Porin yhteisen kirkkoneuvoston kokouksessa keskiviikkona 17. toukokuuta.

Hyvä taloustoteutuma

Suomen Terveystalo Oy hyväksyttiin Porin seurakuntayhtymän työterveyspalveluiden tuottajaksi vuosille 2018-2020. Määräaikaan mennessä saatiin tarjous Terveystalon lisäksi Mehiläinen Oy:ltä.

Talousarvion toteutuma ajalta 1.1.-31.3.2017 merkittiin tiedoksi. Kolmen kuukauden tulos +970 000 euroa on talousarvion yli 800 000 euron suuruiseen negatiiviseen tulokseen verrattuna lähes 1,8 miljoonaa euroa parempi.

Rahoituslaskelmassa varsinaisen toiminnan ja investointien nettorahavirta oli maaliskuun lopussa noin 1,2 miljoonaa euroa positiivinen ja rahavarat lisääntyivät lähes 0,8 miljoonalla eurolla.

Sen sijaan verotulotavoitteesta ollaan jäljessä 345 000 euroa.

Talousarviossa rahavarojen muutos on arvioitu koko vuoden osalta 250 000 euroa negatiiviseksi. Kolmen kuukauden jälkeen rahavarojen positiivinen muutos on talousarvioon verrattuna runsaat miljoona euroa parempi.

Kirkkosanomat uudistuu

Kirkkovaltuustolle esitetään, että se päättää merkitä tiedoksi Porin ev.lut. seurakuntayhtymän tilintarkastuskertomuksen viime vuodelta ja samalla hyväksyä viime vuoden tilinpäätöksen sekä myöntää vastuuvapauden tilivelvollisille.

Viestintäpalveluiden esitys Porin Kirkkosanomien ulkoasu-uudistuksesta hyväksyttiin kirkkoneuvostossa yksimielisesti. Tarkoituksena on, että uudistettu ulkoasu otettaisiin käyttöön vuoden 2018 alusta.

Uuden ulkoasun suunnittelee ulkoasukonsultti Timo Saarinen Järvenpäästä. Hän on suunnitellut myös Kirkkosanomien nykyisen ulkoasun.

Ahlaisiin uusi huoltorakennus

Ahlaisten hautausmaan huoltorakennuksen rakentamisen kokonaisurakoitsija valittiin. Kuluvalle vuodelle on investointiosaan varattu 150 000 euroa huoltorakennuksen rakentamista varten.

Kirkkoneuvosto myös merkitsi tiedoksi Lavian kirkon ja seurakuntatalon lämmitysjärjestelmän muutostyön taloudellisen loppuselvityksen. Kokonaiskustannus oli 418 855 euroa, josta Kirkkohallituksen rakennusvustus kattoi 219 500 euroa.

Hankkeeseen oli budjetoitu 180 000 euroa. Kustannusarvio ylittyi 19 355 eurolla. Kirkon penkkien maalaus suoritettiin samassa yhteydessä.

Wed May 17 18:19:01 EEST 2017