Seurakuntayhtymälle ensi vuodelle tiukat budjettiohjeet

Porin yhteinen kirkkoneuvosto on kokouksessaan keskiviikkona 26. huhtikuuta antanut seurakuntayhtymän yksiköille tiukat raamit ensi vuoden budjetintekoa varten.

Budjettisuunnittelun keskeisenä lähtökohtana on se, ettei menoja voida lisätä ja että kaikki sitoutuvat noudattamaan budjettikuria.

Toiminta on sopeutettava niukkenevaan talouteen ja säästöjen on oltava luonteeltaan ennakoivia. Ensi vuodelle säädetyt tavoitteet painottuvat budjettisäästöihin.

Säästötavoite vuosille 2018-2020 on sata tuhatta euroa vuotta kohden.

Rahoitustuottoja yli 1,7 miljoonaa

Seurakuntayhtymä on saanut viiden viimeisen vuoden aikana rahoitustuottoja runsaat 1,7 miljoonaa euroa. Arvosalennusten palautukset ovat samaan aikaan olleet noin 354 000 euroa, ja nettotuotto on runsaat 2,1 miljoonaa.

Sijoitustuotto 5,1 prosenttia on viiden vuoden aikana ollut ennen arvonalennusten muutoksia 4-6 prosentin sijoitustavoitteen mukainen. Sijoitusten arvonalennusten muutosten kanssa sijoitustuotto on kaikkiaan 6,1 prosenttia ja on yli tavoitteen.

Reposaaren pappilan maalaus jäi auki

Reposaaren pappilan kuluvalle vuodelle kaavailtu julkisivun ja vesikaton maalaus ei toteudu ainakaan alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Syynä on se, ettei maalausurakasta saatu määräaikaan mennessä ainuttakaan tarjousta.

Kiinteistöpäällikkö Kalevi Lindforsin mukaan syynä tähän ovat urakan suorittamiseen liittyvät muutamat vaativat työvaiheet.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli asiaa kokouksessaan. Tarjouspyyntökysymykseen on tarkoitus palata tuonnempana. Kuluvan vuoden investointiosaan on maalausurakkaa varten varattu 60 000 euroa.

2017-04-26 18:26:22.0