Porin ev.lut. seurakuntayhtymä plussalle, pankkilainat pois

Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että viime vuoden vajaat 780 000 euron positiivisen tuloksen seurauksena maksetaan Noormarkun seurakunnasta tulleesta ja jäljellä olevasta pankkilainasta loppuosa eli non 517 600 euroa maksetaan pois kertalyhennyksenä.

Tämän jälkeen yhtymällä ei ole enää lainkaan pankkilainoja.

Viime vuodelle oli alunperin budjetoitu 858 000 euron verran miinuksella oleva tulos. Syitä ennakoitua selvästi parempaan lopputulokseen  oli muutamia. Toimintakate alittui ennakoidusta selvästi. Henkilöstömenojen toteutuma oli alle arvioidun. Verotulot ylittivät budjetoidun 1,3 prosentilla.

Verotuloarvio ylittyi tilinpäätöksessä 202 300 eurolla budjetissa ennakoidun.

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, Meri-Porin kirkkoherra Heimo Hietanen on tuoreisiin lukuihin tyytyväinen. Hänen mukaansa yhtymässä mennään jatkossa säästöjen sijaan toiminta edellä. Luonnollisen poistuman suhteen paikat täytetään tapauskohtaisen harkinnan pohjalta.

Porin yhteinen kirkkoneuvosto esittää Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulille, että teologian maisteri Janne Punkari vihitään papiksi ja määrätään Porin ev.lut. seurakuntayhtymän sairaalapastorin virkaan.

Myös Punkari itse on anonut tuomiokapitulilta pappisvihkimystä.

Kirkkovaltuustolle esitetään, että se päättäisi tilata Käppärän ison siunauskappelin vanhan krematoriouunin tekniikan uusimisen Tekmur Oy:ltä.

Samalla kirkkovaltuustolle esitetään, että se siirtää Käppärän aluevalaistukseen varatun 50 000 euron määrärahan ja kuorma-autoon varatusta määrärahasta 20 000 euroa vanhan krematoriouunin tekniikan uusimiseen.

2017-03-29 18:48:00.0