Varhaisnuorille - toimintaa alakouluikäisille

Varhaisnuorisotyön tavoitteena on tukea 7-14-vuotiaan lapsen ja nuoren kokonaisvaltaista kasvua. Kristillisen kasvatuksen toimintamuotoina ovat mm. varhaisnuortenharrastekerhot, tapahtumat, päivänavaukset, kouluvierailut, retket ja leirit.

Paikallisseurakuntien nuorisotyönohjaajat vastaavat toiminnasta ja heiltä saa tietoa oman alueen varhaisnuorisotyöstä. Tämän lisäksi Yhteiset seurakuntapalvelut / Kasvatus on mukana järjestämässä yhteisiä tapahtumia ja leirejä.

Leirit tarjoavat mukavaa, turvallista ja kehittävää ajanvietettä alakouluikäisille. Leirejä ja retkiä järjestetään varhaisnuorille ympäri vuoden, mutta etenkin koulujen loma-aikoina, jolloin koululaiset kaipaavat mukavaa tekemistä ja perheet apua perheen loma-aikojen järjestelyyn. Leirit ovatkin suosittuja ja täyttyvät usein nopeasti.

Tulevat leirit 2024:

Kesäleirit:

• 9.-11.6. Kesäleiri 1 Junnilassa (ohjaajina Mikko Jokinen ja Vesa Saarela)
  • 11.-13.6. Kesäleiri 2 Junnilassa (ohjaajina Kristiina Haarala, Eeva Nurmenniemi, Noora Tapiainen)
  • 13.-15.6. Kesäleiri 3 Junnilassa (ohjaajina Anne Saarela, Anja Jalonen ja Anna Kasvinen)
  • Ilmoittautuminen kesän leireille sähköisesti käynnissä 8.4. klo 15 - 10.5. klo 15 välillä.
  • Ilmoittautumislinkki aukeaa tällä sivulla 8.4.2024 klo 15. Täytäthän kaavakkeen huolellisesti, ilmoittautumiset ovat sitovia.
  • Leirit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
  • Ilmottauduthan vain yhdelle leirille, jotta mahdollisimman moni lapsi pääsee leirille.

Syysleirit:

• 4.-6.10. Isä-poika-leiri Junnilassa (ohjaajina Vesa Saarela ja Mikko Jokinen)
  • 20.-22.10. Syyslomaleiri 1 Junnilassa (ohjaajina Jenna Johansson, Mikko Jokinen, Kristiina Haarala)
  • 22.-24.10. Syyslomaleiri 2 Junnilassa (ohjaajina Anne Saarela, Anna Kasvinen)
  • 24.-26.10. Syyslomaleiri 3 Junnilassa (ohjaajina Vesa Saarela ja Eeva Nurmenniemi)

Yleisinfoa leireihin liittyen:

• Leirit on tarkoitettu 7-14-vuotiaille, jos leirin lisätiedoissa ei toisin mainita.
  • Junnilan leirikeskuksessa Reposaaressa majoitutaan kahden hengen huoneissa. Huoneissa on wc- ja suihkutilat.
  • Kahden yön mittainen leiri maksaa Porin seurakuntien jäseniltä 25 €/leiriläinen. Muille leirihinta on kaksinkertainen. Tämä täysihoitohinta sisältää yöpymisen omin liinavaattein ja ateriat (aamiainen, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapala). Aterioiden kokonaismäärä on riippuvainen leirin aloitus- ja loppumisajasta. Hintaan kuuluu bussikuljetus Seurakuntakeskukselta (Eteläpuisto 10, Pori) leirikeskukseen ja takaisin.
  • Leireille mahtuneet saavat ilmoittautumisajan päätyttyä sähköpostitse maksulinkin leiristä sekä leirikirjeen, jossa on tiedot varusteista, kuljetuksista (yhteiskuljetus) ja muista leiriin liittyvistä asioista. Ruokailussa huomioimme ilmoitetut ruoka-aineallergiat.

Mainoskuva kesän 2024 leireistä: Leireillä hauskaa tekemistä, kavereita, iloa, vauhtia, laulua ja pyhästymistä. Pyhästymisellä tarkoitetaan sitä, että muun leikin ja toiminnan ohella leirillä ihmetellään yhdessä sitä mitä eroa on arjella ja pyhällä, ihmetellään yhdessä luontoa ja luomakuntaa, lauletaan hengellisiä lauluja ja tutustutaan joihinkin kristillisiin perusteisiin. Kuvassa lisäksi samat tiedot leirien ajankohdista ym. tiedoista, jotka myös tällä sivulla.

Retki Särkänniemeen 18.5.2024

Porin seurakuntien nuorisotyönohjaajat järjestävät yhteisen kevätretkipäivän Särkänniemeen 18.5.2024. Mukaan voivat tulla lapset ja nuoret oman aikuisen kanssa. Särkänniemessä vietetään silloin Lasten ja nuorten keskuksen yhteistä päivää ja luvassa on huvipuiston iloja ja hengellistä hengähtämistä. Retkestä ilmoitetaan lisätietoja tällä sivulla huhtikuun aikana. Ilmoittautumiset etukäteen sähköisesti. Seurakuntayhtymä tarjoaa bussikuljetuksen ja osallistuu osittain huvipuiston rannekkeen kuluihin.

10-synttärit

Kaikki Porin seurakuntien 10-vuotta täyttävät kutsutaan yhteisille kymppisynttäreille joka vuosi. V. 2023 synttärit järjestettiin Länsi-Porin kirkolla.

Varhaisnuorisotyö seurakunnissa eri puolilla Poria

Porin ev.lut. seurakuntien varhaisnuorten ryhmät toimivat paikallisseurakunnissa. Huomioithan, että voit osallistua myös muiden, kuin oman seurakuntasi ryhmiin.

Katso linkeistä tarkemmin kunkin seurakunnan varhaisnuorten toiminta ja toimintaan liittyvät yhteystiedot:

Muu varhaisnuorisotyö Porissa

Alueellisen varhaisnuorisotyön lisäksi Porin seurakuntayhtymän seurakuntapalvelut tekee työtä kaikkien porilaisten alakouluikäisten hyväksi. Varhaisnuorten ääntä tuodaan pidetään kuuluvilla mm. hyvinvointialueen perhekeskusverkostossa. Lisäksi seurakuntapalvelut mm. koordinoi Walk In Talk -päivystyksiä ja on mukana Sekaisin Chat -päivystystyössä.

Yhteistyö järjestöjen ja muiden toimijoiden kanssa

Seurakuntapalvelut tekee mielellään yhteistyötä eri toimijoiden kanssa. Yhteinen tavoite on hyvinvoivat 7-14-vuotiaat lapset ja nuoret. Yhdessä voimme auttaa monipuolisemmin! Seurakuntayhtymä on luotettava yhteistyökumppani. Seurakuntayhtymästä löytyy asiantuntemusta myös yhteisen katsomuskasvatuksen asioissa. Ota yhteyttä:

Anna Kasvinen
Vt. nuorisosihteeri, pappi