Diakoniatyöntekijä tavattavissa

• kun kaipaat henkistä tai hengellistä tukea
  • kun et tiedä, kenen puoleen kääntyä elämäsi kriisitilanteissa
  • kun tarvitset neuvontaa talousasioissa

Keskusteluapu on aina luottamuksellista ja apu on yleensä maksutonta.

Diakonia on kristillisen lähimmäisenrakkauden pohjalta tapahtuvaa palvelutyötä. Se on henkistä, hengellistä ja aineellista apua niille lähimmäisille, joita ei muulla tavalla riittävästi auteta. Diakoniatyöhön kuuluu myös ryhmä- ja leiritoimintaa.

Kirkon diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisia, jotka auttavat esimerkiksi näissä asioissa:

• elämän kriisit
  • ihmissuhteet
  • yksinäisyys
  • työelämä
  • hengelliset asiat
  • talousasiat
  • terveys ja sairaus
  • päihteet ja riippuvuudet

Paikallisseurakunnat

Voit ottaa yhteyttä oman seurakuntasi diakoniatyöntekijöihin puhelimitse tai sähköpostilla.
Oman seurakuntasi voit tarkastaa täältä

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa